Utsikt

Utsikt

fredag 13 juni 2014

Hemmalyx, frukost deluxe


Jag älskar ägg, i princip alla former jag testat hittills, och i synnerhet äggröra med rökt lax. Härom helgen gjorde jag en omelett på samma princip som blev väldigt lyckad, förmodligen hade jag rester från en tidigare brunch som behövde ätas upp. I omeletten hade jag rökt lax, finhackad lök, gräslök och toppade med ost. Till det käkade vi även en ny sorts äggröra som jag har börjat göra på sistone. Smält smör i en stekpanna, knäck i önskat antal ägg, skvätt i lite sesamolja, fisksås och ljus soya, toppa med hackad gräslök eller salladslök, rör om tills äggen stelnat och servera omedelbart. Går snabbt, blir succé. I princip varje morgon nu käkar jag även knäckemacka med mosad avokado, pressad citron, salt, peppar och lite chipotle. GAH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar