Utsikt

Utsikt

måndag 5 maj 2014

Öl byggde denna vackra kropp




Ett ställe som vi ständigt återvänder till är Good Beer i East Village. En kombinerad ölbutik och bar med otroligt initierad personal och ett spännande utbud av så kallade craft beers på fat. Vi svänger ofta förbi Good Beer när vi ska på någon restaurang i närheten eller när vi hänger med Mads, då det här även är ett av hans favoritställen. Vilket inte är allt för sällan, då East Village, Alphabet City och Lower East Side är några av våra favoritområden. Vi beställer oftast "a flight of beer" som är en bricka med fyra mindre glas med öl, som kombineras utifrån ens smak och tycke tillsammans med bartendern. Då IPA är den mest populära ölen här just nu, men dessvärre inte en av mina favoritsorter, lyckas jag oftast få en bricka med öl så mörka (och starka) att man knappt kan se handen genom glaset. Därmed har jag nog aldrig lyckats beställa mer än en (1) flight när vi varit här och inser att jag nog måste lära mig älska IPA om jag ska fortsätta drick öl resten av året här i NYC. Om man vill köpa med sig öl hem finns ett enormt utbud av flasköl att välja mellan vilket får mig att önska att jag bodde närmare.

Good Beer
422 East 9th Street, mellan 1st Avenue och Avenue A i East Village/Alphabet City
goodbeernyc.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar